Terzuola zum Schnäppchenpreis!

darkblue

Mitglied
Messages
782
Soeben bei Truenorthknives gefunden.

Ein Messer von Bob für schmales Geld:

TERAM4529.jpg


Hier der Text dazu:

The "AMERICAN MADE" Series of Fine Knives
Designer: Bob Terzuola
Full Front View
THE MODEL T-101 IS THE FIRST IN THE SERIES IN THE "AMERICAN MADE" SERIES OF PRODUCTION KNIVES. IT IS A TACTICAL STYLE FOLDING KNIFE OF EXCEPTIONAL STRENGTH AND DURABILITY. IT'S FLAT GROUND BLADE, OF CRUCIBLE'S CPM S30V STEEL, IS RECURVED FOR EXCEPTIONAL CUTTING POWER. THE CARBON FIBER SCALES ARE THE TOUGHEST COMPOSITE LAMINATES AVAILABLE AND ARE PROGRESSIVELY STEP-MILLED AND TEXTURED TO PROVIDE MAXIMUM GRIP. THE LINER AND ALL FITTINGS ARE OF STAINLESS STEEL AND THE SERRATED SPACER IS OF ANODIZED AIRCRAFT GRADE ALUMINUM. THE T-101 IS THE FIRST KNIFE TO USE A MILLED, SOLID CARBON FIBER POCKET CLIP, OPTIMIZED FOR RAPID, ONE HAND DEPLOYMENT AND STOWAGE. IT WAS DESIGNED AND IS MARKETED EXCLUSIVELY BY BOB TERZUOLA. ALL MATERIALS, PARTS AND THE KNIFE ITSELF ARE PROUDLY MADE IN THE USA. EACH KNIFE IS THOROUGHLY INSPECTED BY MR. TERZUOLA HIMSELF BEFORE SHIPPING.
SPECIFICATIONS; MODEL T-101

CPM S30V Blade, Hardness Rc 58-59
Step Milled, Carbon Fiber Composite handle
"Terzuola" Thumb-Disc Blade Opener
Innovative, Milled Carbon Fiber Pocket Clip
Blade Length: 4.0" (101 mm)
Open: 8.9" (225 mm)
Closed: 4.9" (124 mm)
Weight: 4.0 oz (115 g)

First Production Run Limited to 250 Knives
US $325.00
INLCUDING FEDEX SHIPPING (USA ONLY)

Contact Mr. Terzuola for rates to other countries. Foreign orders welcomed.

Order by: E-mail at; TerzuolaAM@aol.com
Mail: 3933 Agua Fria St., Santa Fe, NM 87507 USA
Fax; +1.505.438.8018
 
ich glaube das ist die billig linie von terzuola. so wie nemesis knives die billig variante von jeff hall ist.
nicht komplett handgemacht sondern nur der schliff oder so
 
Aber recht ansprechend finde ich das Teil schon.

Zur Qualität kann ich leider nichts sagen.
 
Wenn dieses dämliche "American Made" Logo ein bisschen dezenter wäre vielleicht, aber so finde ich es ziemlich verschandelt... Erinnert mich irgendwie an MOD :rolleyes:

Gruß Chris
 
@dirk, ja wie von hall, nur verwender hall ti liners die mindestens 2mm dick sind und keine popeligen dünnen stahlliner wie das teil oben, schade eigentlich ist ein anständiges design!
 
Könnte fast ein Benchmade LE-Modell sein, so auf den ersten Blick :lach:
Die Schrauben und das große Logo auf der Klinge drücken ein wenig den Gesamteindruck, ansonsten feines Teil.
 
Back