M-TYPE and HYPER in Hawaii!!!

Daywalker

Mitglied
Messages
205
Aloha ALL,

FINALLY! I think I am one of the first to receive two of my latest designs, the M-TYPE and HYPER! Overall initial impressions are excellent, as these knives are built solid, have deep pocket carry clips, a REAL G10 scale, full "ala Mr. Reeves" framelock strength, AND are serial numbered! Only thing is, they all came tip down...a "sin" in my book! LOL!!!

The Ti finish on the "bead blasted" PE M-TYPE is awesome. Kind of hard to describe, but it appears to have a "gun metal gray, smokey chrome" color to it. Notice how nice and W-I-D-E the blade of the M-TYPE is! This has a great, full in hand feeling, yet not bulky. Here are some pics of both versions:
MTYPEPE.jpg

MTYPELOCKSIDE.jpg

MTYPEInhand.jpg

MTYPEBlack.jpg

MTYPEBlackLockside.jpg



The HYPER turned out a bit smaller than the initial prototype that I had built, but it has a good in hand feel like the M-TYPE, and has the Subcom Folder's, "Open and Turn" ability in which upon fast opening, a quick turn in hand, and it's locked in! I have no pics of the PE version, as someone made a "boo-boo" at the warehouse in Germany and sent me a Magnum knife by accident. Here is the HYPER CE Black:
HYPERBLACK.jpg

HYPERBLACKLOCKSIDE.jpg

HYPERInHand.jpg



Size comparison of the HYPER and M-TYPE's along with the SubClaw, DP Trance, ZDP Caly' Jr. and a Waved Endura.
SizeComparisonMTYPEHyper.jpg



So...will I be carrying any of these new buggers? You betcha! I will be carrying the HYPER CE Black, and the M-TYPE CE Black in rotation with one of my Trances, Subcoms, and Spyderco Forum Lava. Now...where's my Torx wrench so I can "correct" the clip positions of my HYPER and M-TYPE users...LOL!!!

God bless and mahalo much ALL!

PS: Thanks Boker Germany...I actually beat Mat888 this time in getting one of my knives! :hehe:
 
Hi Chad,
good to "see" you again and many thanks for the pics and information! That's what I was hoping for!
But I have some questions left:
  • What's the blade and handle thickness of both knives?
  • Do you have a pic showing both knives closed?
  • Maybe a "strange" question but what's the length of the clip on both knives?


Many thanks in advance and take care

BlackBlade
 
Last edited:
Hi Chad,
good to "see" you again and many thanks for the pics and information! That's what I was hoping for!
But I have some questions left:
  • What's the blade and handle thickness of both knives?
  • Do you have a pic showing both knives closed?
  • Maybe a "strange" question but what's the length of the clip on both knives?


Many thanks in advance and take care

BlackBlade

Aloha BlackBlade,

VERY nice to "see" you again! I hope you have been well...

Anyway, in answer to your questions, funny you should ask...I just posted some pics on the Boker USA forum at BF. Here they are, and forgive the quality...it was storming at the time, and I was trying not to get my camera wet!
M-Type, Trance Black, and Hyper Opened:
MOpenedComp.jpg


Same group, closed:
MClosedcomparison.jpg



Now onto your other questions:

Blade thickness on "M" is: about 4mm, or at least 3.5mm
HYPER: Same as Trance

Handle thickness, minus clip on "M": Just under 3/8".
HYPER: about 5/16"

Clip Length on "M": 2 1/4"
HYPER: Same.

Hope this helps, and get this...widest point on M-TYPE's blade is about 1 1/4"!!!:staun::hehe::staun:!!!

God bless and mahalo much for posting!
Chad Los Banos
CLB Designs:ahaa:
 
Last edited:
Hi Chad,
many thanks for the fast reply and the great comparison shots! I like both of your new designs but the Hyper is really growing on me. I'm really curious to see Maarten's pics of the Hyper PE!
Before I forget: There is really a steel liner under the G10 scale of the Hyper? That's great! Is there also a steel liner under the scale of the M-Type?

Thanks again and kind regards

BlackBlade
 
Wolfster hatt mein leckerbissen im mail geschickt.
Hoffentlich wird er morgen hier eintreffen . Bilder folgen.

Pe hyper shipped hopefully hits home tomorrow. pics will follow.
 
Hi Chad,
many thanks for the fast reply and the great comparison shots! I like both of your new designs but the Hyper is really growing on me. I'm really curious to see Maarten's pics of the Hyper PE!
Before I forget: There is really a steel liner under the G10 scale of the Hyper? That's great! Is there also a steel liner under the scale of the M-Type?

Thanks again and kind regards

BlackBlade

Aloha again BlackBlade!

Mahalo for your kind words, and glad I could help.:super:

Yep...there really is a steel liner under both the Hyper and M-Type's G10 scale! It's nested like on the Subcom Folder and Trance.:hehe:

God bless and take care...I am off to Hell.:mad:
Chad
CLB Designs:ahaa:
 
Wolfster hatt mein leckerbissen im mail geschickt.
Hoffentlich wird er morgen hier eintreffen . Bilder folgen.

Pe hyper shipped hopefully hits home tomorrow. pics will follow.


Aloha MAT888,

Again I say, I really have not "beaten you" have I???:argw: I don't have the PE Hyper!!! Aaaaarrrrgggghhhhh! PLEASE do post pics upon it's arrival, and great seeing you here!

God bless and ik hoop dat je het leuk vind!!!
Chad
CLB Designs:ahaa:
 
Da es schon dunkel ist konnte ich keine bilder bei Tageslicht mehr machen. Sorry.

Angaben;

etwa 8.5 / 9 mm dickes heft
ungefehr eine halbe mm dicker als die Subcom reihe

Bladlenge; 7.1 cm
Total lenge 16,4 cm
Heft 9.3 cm
Blad etwa 2-3mm dick

Bead blasted Titanium coated

Flachschliff

Stahl; 440C

Framelock

Das Heft hat eine schwarze G 10 platte mit Stahl linier. Und eine mit framelock ausgestatte Stahl platte.

Messer kam sehr scharf. Sehr feste verriegelung. Schoen centrierte Klinge wenn verschlossen. Mackelose verarbeitung.

Grusse aus Holland

Maarten
 
Last edited:
Daywalker said:
Yep...there really is a steel liner under both the Hyper and M-Type's G10 scale! It's nested like on the Subcom Folder and Trance.
Thanks, that's great!

Hallo Maarten,
herzlichen Dank für die Bilder und die Daten!
Könntest du noch ein Bild machen, auf dem man die Linerseite des Messers sieht? Mich interessiert wie dunkel die Beschichtung im Verhältnis zu der Linerseite des Subcoms ist.

Vielen Dank und einen schönen Gruß

BlackBlade
 
Last edited:
Blackblade; die beleuchtung hier ist scheusslich.
Die liner ist ein bischen dunkler als die am Subclaw.
Bei tageslicht seht dass ganz anders aus. Meine handy macht sehr gute bilder bei tageslicht aber slecht im hause mit seiner kleinen optik.:(

DSC00097.jpg
 
Last edited:
Hallo Maarten,
vielen Dank für die zusätzlichen Bilder! Ich hatte gehofft, der Liner und der Clip wären noch etwas dunkler. Dass dem nicht so ist, sieht man auf den Bildern trotz der schlechten Beleuchtung.
 
Hallo Maarten,
vielen Dank für die zusätzlichen Bilder! Ich hatte gehofft, der Liner und der Clip wären noch etwas dunkler. Dass dem nicht so ist, sieht man auf den Bildern trotz der schlechten Beleuchtung.

Unter tageslicht seht dass doch dunkler aus. Sehe die pic von daywalker. die liner sind gleich beschichtet. Ausserdem haben die CE Versionen eine noch dunkelere finish.


DSC00101.jpg


DSC00103.jpg
 
Last edited:
Hallo!

Heute ist endlich mein HYPER angekommen.

OT ein:
Scheinbar hat DHL inzwischen beim Paketransport auf Rentierschlitten umgestellt, anders kann ich mir die Lieferzeit nicht erklären.
OT aus :mad:

Das Messer liegt mir ganz in der Hand, ein sehr schönes Griffgefühl! Die Höhe des Griffs beträgt 31 mm, beim SUBCOM sind es 37 mm. Sonstige Maße sind bekannt, das spar' ich mir hier. Über den Gebrauch im Alltag wird an anderer Stelle zu berichten sein. Deshalb noch ein paar Fotos, am Schreibtisch gemacht.



Vielleicht sollten wir den thread hier umbenennen in "wer hat das mieseste Foto im Forum". :lach:

Ich möchte die Gelegenheit nicht ungenützt lassen und stelle meine Bilder auch zur Wahl. ;)



Zwei Fotos von Vorder- und Rückseite des HYPER und des SUBCOM:

Die Clipseite der Messer hat einen deutlicheren Farbunterschied, der kommt hier leider nicht so zur Geltung. :D

EDIT: Wer die Bilder größer sehen möchte, klickt auf den jeweils darunter stehenden Link, den beagleboy eingefügt hat.


022a_HYPERSUBCOM.jpg



http://i245.photobucket.com/albums/gg49/mackiemesser/Messer/022_HYPERSUBCOM.jpg


023a_HYPERSUBCOM.jpg



http://i245.photobucket.com/albums/gg49/mackiemesser/Messer/023_HYPERSUBCOM.jpg




Zwei Fotos vom HYPER, das erste zeigt Vorder- und Rückseite, das zweite das zerlegte HYPER:

Durch die Öffnungen neben dem Clip kann man gut den Stahlliner unter den G10 Griffschalen erkennen.


020a_HYPER.jpg



http://i245.photobucket.com/albums/gg49/mackiemesser/Messer/020_HYPER.jpg


021a_HYPER.jpg



http://i245.photobucket.com/albums/gg49/mackiemesser/Messer/021_HYPER.jpg




Und bevor jetzt jemand fragt: NEIN, ich habe kein gelbes Papier als Unterlage verwendet. :D

Und nochwas: die angezeigte, reduzierte Bildgröße (also vor dem anklicken) ist irgendwie "automatisch" so gemacht worden, da kann ich nix für. (wenn die Bilder jetzt zu groß sind, bräucht ich mal Nachhilfe). ;)

MfG

sharknose
 
Last edited:
Und nochwas: die angezeigte, reduzierte Bildgröße (also vor dem anklicken) ist irgendwie "automatisch" so gemacht worden, da kann ich nix für. (wenn die Bilder jetzt zu groß sind, bräucht ich mal Nachhilfe).

Genau, das ist wie die automatische Höhenkontrolle beim Elbtunnel. :rolleyes:

Und ich werde nicht müde, es zu wiederholen:
Bitte nur auf Bilder mit einer Auflösung von maximal 800x600 verlinken.

Alles andere nervt nur und wird deshalb von den lieben Mods :hehe: z.B. in Links umgewandelt, wie oben geschehen.

Bildformate ändert man ganz leicht mit ungefähr 1000 verschiedenen Programmen; empfehlenswert finde ich z.B. IrfanView.

Technische Fragen hierzu bitte nicht in diesem Thread diskutieren, sondern z.B. mal im Servicecenter suchen. :ahaa:
 
mein HYPER (plain edge) ist heute auch angekommen. ein dickes lob an CHAD LOS BANOS und BÖKER. denen ist wieder ein klasse wurf gelungen.
toll verarbeitet, rasierscharf out of the box und eine geniale beschichtung. wenn beschichtung dann nur noch diese ! :super:

ist die identisch mit der sog. DLC-beschichtung ? :confused:

und ohne serrations finde ich die form absolut gelungen. die serrations zerstören meines erachtens die schöne linenführung dieses messers.
die größe ist ideal für ein EDC. :super:
das M-type erscheint mir schon wieder etwas zu groß "unzivilisiert". :hehe: aber mal schauen. :cool:
 
Last edited:
DlC ist weniger abriebfest. Nach meine forchung gab es DLC und eine aehnliche beschichtung bis fuer kurzen. Jetzt gibt es Kohlenstoff Nitrit (CN) Titanium Nitrid (TiN) TiCN titanium Kohlenstoff Nitrit und TiAiN titanium Alumium Nitrit.

Die Ti element sorgt fuer eine haertere und leistungs bessere beschichtung meiner Ahnung. Wenn jemand der Firmen etwas mehr bescheit dazu hinfuegen moechte fuehle ich mich besser da ich nicht sicher binn ueber die gebrauchte beschichtung.

Daywalker hat mich mittgeteilt es gaebe eine Ti beschichtung am Pe und eine Schwarzpulver beschichtung mit darueber eine Ti beschichtung am Ce versionen der M-Type und Hyper.



Grusse aus holland
Maarten
 
Last edited:
Ich hätte eine Frage zur Griffsicherheit beim Hyper.
Und zwar frage ich mich ob der zeigefinger wirklich sicher sitzt und bei einem Messerstoß nicht auf die KLinge rutscht. Davor habe ich am meisten Sorge.Bei meinem bisherigen Messer verhindert ein Carson Flipper wunderbar das abrutschen auf die KLinge, bei Messerstichen/Stößen.

Danke wenn einer der Besitzer sich dazu äußern könnte, und vielleicht noch wie es so in der Tasche liegt, bzw sich anfühlt ,leichtes Gefühl evtl. Tragekomfort und wie die KLinge auszuklappen ist, schwer oder einfach und on der Lock sicher sitzt.
Möchte das Hyper gerne weiter empfehlen vielleicht sogar verschenken,
Danke
 
Back